Afsluiten as Brabantdam-Kouter

Afsluiten van de as
Brabantdam- Kouter.

Er is in Gent veel kritiek te horen op
het afsnijden van de as Brabantdam – Kouter voor alle autoverkeer.
Niet alleen de automobilisten klagen, ook de handelaars zijn er niet
gelukkig mee. Gent en de Gentenaars zijn momenteel oververzadigd van
de vele wegenwerken die overal in de stad –aangekondigd of
onaangekondigd – aan de gang zijn. Wegenwerken brengen
verkeershinder mee, maar als daar bovenop een maatregel als deze
genomen wordt, dan is dat de druppel die de emmer doet overlopen.
Daarom negeren automobilisten het verbod, vooral omdat ze er de zin
niet van inzien, en weten dat de omleiding die hun opgedrongen wordt
op andere plaatsen tot nieuwe verkeerschaos leidt, en het een route
is waar ook veel fietsers rijden! Dreigen met politietoezicht en
boetes verhoogt alleen het ongenoegen. Het argument dat de maatregel
alleen genomen wordt voor de veiligheid van de fietsers zal zeker ook
de relatie automobilisten-fietsers niet ten goede komen.
Is de schepen bereid de maatregel
in te trekken, zeker met het oog op de nakende koopperiode?
Deze maatregel werd genomen om fietsers
te beschermen. Ik wil graag volgend voorstel doen om de voetgangers
in Gent te beschermen:
Maak van de
Mageleinstraat, de Lange Munt en de Koestraat fietsvrije straten. Het
gebeurt vaak dat voetgangers daar opzij moeten springen voor
hardrijdende fietsers. Fietsers kunnen deze eerder korte straten
doorstappen met de fiets aan de hand.De schepen is niet bereid deze
maatregel in te voeren!

Wis Versyp
gemeenteraadslid in de commissie openbare werken.

Bijlage 1

Misschien bent u ook geïnteresseerd in ...